КАРТКИ

Картка 1-1
1. Обери правильний варіант написання слів, поясни написання прийменників. Над кожним словом надпиши, до якої частини мови воно належить.

Україна належить (до) найбільших держав (Є,є)вропи. За територією вона перевищує
(Ф,ф)ранцію, (І,і)спанію, (Ш,ш)вецію. На
(З,з)аході з (У,у)країною мають спільні державні кордони п’ять країн. Довжина кордону (У,у)країни з (Р,р)сією, (Б,б)ілорусією, (М,м)олдовою становить 4200 км.

Картка 1-2
  1. Обери правильний варіант написання слів, поясни написання прийменників. Над кожним словом надпиши, до якої чистини мови воно належить.
Прекрасна природа (К,к)иєва. Синя стрічка (Д,д)ніпра перетинає це чудове місто. Високі гори підступили (до) річки і ніби спинилися перед дзеркалом бездонної глибини. Гори вкриті густою зеленню. Безсмертна краса (К,к)иєва цвіте (на) радість людям.



Картка 1-3
  1. Обери правильний варіант написання слів, поясни написання прийменників. Над кожним словом напиши, до якої частини мови воно належить.
Надзвичайною є роль (К,к)иєва в історії українського народу. Він був оплотом у боротьбі проти різноманітних загарбників,
Пережив чимало страхітливих воєн. Саме (у) столичному (К,к)иєві було проголошено (не)залежність  (У,у)країни, затверджену (К,к)онституцією.



Картка 1-4
1. Обери правильний варіантнаписання слів, поясни написання прийменників. Над кожним словом надпиши, до якої частини мови воно належить.
За площею (У,у)країні належить 40-ве місце (у) світі. За чисельністю населення (У,у)країна знаходиться на 21 місці серед країн світу. За цими показниками (У,у)країна належить (не) лише до великих, а й до відомих світових держав.
                          

                     Картка 2-1
1. Встановіть послідовність речень.
__ Через деякий час із них попроростали пагони.
__ Раптом розірвалося її червоне намисто, і розсипалися по землі яскраві намистинки.
__ Колись напали на українське село вороги.
__ З пагонів виросли калинові кущі.
__ Красуня дівчина, яку схопили бусурмани, вирвалася й почала тікати.

2. Визначте тему й основну думку утвореного тексту. Доберіть заголовок.

                            Картка 2-2
1. Встанови послідовність речень.
__ Ти їси і завдяки цьому ростеш.
__ Він складається із сили-силенної цеглинок-клітин.
__ Твій організм теж ніби будинок.
__ Ці цеглинки-клітинки утворюються з їжі.
__ Будинок складається з великої кількості цеглин.
__ Їжа в організмі є будівельним матеріалом.

2. Визнач тему й основну думку утвореного тексту. Добери заголовок.
                           Картка 2-3
  1. Встанови послідовність речень.
__ Але сливи спочатку треба запарити, зняти з них шкірку, вийняти кісточку.
__ Так само можна приготувати узвар із слив.
__ Узвар заливати кілька разів, щоразу проціджуючи.
__ П’ятсот грамів сухих вишень гарно вимити, запарити і кинути в сироп із ста п’ятдесяти грамів цукру й півсклянки води.
  1. Визнач тему й основну думку утвореного тексту. Добери заголовок.

                           Картка 2-3
1. Встанови послідовність речень.
__ Лев прокинувся, зловив її і хотів з’їсти.
__ Невдовзі звіролови спіймали лева й міцним мотузком прив’язали до дерева.
__ Засміявся Лев і відпустив Мишу.
__ Миша почала благати відпустити її, навіть обіцяла віддячити за подароване життя.
__ Почувши його стогін, прибігла Миша.
__ Лев спав, а по ньому бігала Миша.
__ Вона перегризла мотузок і сказала: „Знай, Леве, що й мала Миша здатна віддячити за добро”.
2. Визнач тему й основну думку утвореного тексту. Добери заголовок
                      Картка 3-1
1. Встав пропущені букви та розділові знаки.
* Лев цар_ звірів а боїт_ся комарів.
* Вовка боятися в ліс не ходити.

   2. Випиши сполучення слів, які не є      словосполученнями.
      Батько і брат, листя шелестить, зелений гай, сивий туман.

   3. Склади речення із словосполученнями завдання 2.

                       

                         Картка 3-2

1. Встав пропущені букви і розділові знаки.
* Горобець молодець а ластівка краща.
* С_ниця горобцю с_стриця.

2. Випиши сполучення слів, які не є словосполученнями.
   Сонце зайшло, кожен із нас, вирушили у дорогу, на високій горі.

3. Склади речення із словосполученнями завдання 2.
                              Картка 3-3
1.Встав прпопущені букви та розділові знаки.
  * Ворона сові не /оборона.  
  * Мед і гречка брат і с_стра.

2. Випиши сполучення слів, які не є словосполученнями.
   Під водою; не багатий, а щасливий; вісник весни, займатися спортом.

3. Склади речення із словосполученнями завдання 2.


                            Картка 3-4
1. Вставити пропущені букви та розділові знаки.
   * Добрий кухар найкращ_й лікар.
   * Їж пий вес_лися а за завтра не/журися.

2. Випиши сполучення слів, які не є словосполученнями.
Осінні ранки, як кіт наплакав, активне життя, майстер продовжував працювати.

3. Скласти речення із словосполученнями завдання 2.


                            Картка 4-1
1. Пошир речення за схемою.
      
                       Донька                 допомагає

Чия? Коли?

Навіщо?

Як?

Де?

2. Підкресли граматичну основу та другорядні члени речення.
   Вранці ти честиш зуби, вмиваєшся, розчісуєшся. Чистота – запорука здоров’я. У бруді розмножуються збудники різних хвороб.
   Часто мийся, слідкуй за чистотою свого тіла. Так ти захистиш себе від більшості хвороб.

  1. Склади схеми речень 2 завдання.









                            Картка 4-2
1. Пошир речення за схемою.

Сергійко                     відпочиває
                             Який?                                         Де?

Скільки?

Коли?

З якою метою?

2. Підкресли граматичну основу та другорядні члени речення.
   Воїни перед боєм одягають жилет. Цей жилет є щитом. Він захищає організм від куль ворогів і бандитів. Ворогами і бандитами для твого організму є бактерії і віруси.
  

3. Склади схеми речень 2 завдання

Коментарі